torsdag 7 juli 2011

Lite bilder kommer här :)

Jag har fixat bilderna på spisen jag tänkte lägga upp och visa. Vi har haft flera diskussioner här om vad det egentligen heter men det är en kakelugn utan kakel och utan kakel så kallas det rörspis :) (jag går ju runt och säger eldstad hehe).

Annars har vi fortsatt riva ner det sista på taket i rummet och gjort lite småfix men inte hunnit med så mycket då vi haft fullt upp med annat. 
Har handlat lite spackel och övrigt till rummet och även tagit hem lite tapetprover. Vi vill gärna ha gamla tidstypiska, klassiska tapeter till rummet (i nyproduktion) och det finns ju rätt mycket att välja på, bla boråstapeter har ju helt underbara tapeter och jag hamnar lätt i tapethimlen när jag kollar deras kollektioner falsterbo och bohéme :)

Spisen före: ful, fyrkantig, stor... den skulle bort!


Men hjälp, vad är detta?! Från detta läge var det riktigt
roligt att riva resten. Skulle den vara förstörd längre ner eller vara hel?

Tada! Lite trasig och smutsig men den är ju i stort sett hel!

Bordelltapeten


Pappa är ju proffs med egen firma på spisar, kaminer och skorstenar och allt det där och han ska komma ut och titta på den så vi vet hur vi ska fixa till den. Har ju lite sprickor och en kant på spiselhyllan avslagen. I övrigt funkar den som den är, provtryckt för bara ett tag sedan.

Nu ska jag fortsätta jobba! Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar